Aktualności Członków KPF

Rusza druga edycja kampanii edukacyjnej Aasy Netu firmy Aasa Polska S.A.

23/05/2018
Ponad połowa, bo aż 55 proc. osób w wieku 15-35 lat w Polsce uważa, że ich rodzice, teściowie czy dziadkowie, są wykluczeni cyfrowo. Jednocześnie aż 95 proc. młodych chce pomagać swoim bliskim w korzystaniu z sieci – wynika z „Raportu Aasa – Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”....

Rosną zatory płatnicze. Firmy czekają na pieniądze o 3 tygodnie dłużej

22/05/2018
Niepłacący w terminie kontrahenci to problem, który obecnie dotyka 85 procent przedsiębiorstw, a przeciętny czas oczekiwania na zapłatę w ciągu kwartału wydłużył się o ponad 3 tygodnie – wynika z najnowszej edycji badania „Portfel należności polskich przedsiębiorstw” realizowanego na zlecenie KRD oraz KPF. Problem zatorów płatniczych w polskiej gospodarce znów...

300 placówek franczyzowych Fines Operator Bankowy

17/05/2018
Dedykowany system informatyczny, 5 eksperckich infolinii wspierających proces sprzedażowy, ogólnopolska marka, kilkunastoletnie doświadczenie w branży finansowej – to tylko kilka cech opisujących Fines Operator Bankowy. To podstawa biznesowa, dzięki której firma w kwietniu 2018 świętowała otwarcie 300 placówki dołączonej do sieci biur franczyzowych. Baza 300 placówek franczyzowych to cel, który...

Grupa BEST – wyniki finansowe Q1 2018

15/05/2018
Grupa BEST osiągnęła w pierwszym kwartale 2018 roku skonsolidowane przychody operacyjne na poziomie 54,8 mln zł, a skonsolidowany zysk netto wyniósł 19,7 mln zł i wzrósł ponad dwukrotnie rok do roku. Skorygowana EBITDA gotówkowa wyniosła 40,2 mln zł – co oznacza wzrost o 30%. Wartość księgowa portfeli wierzytelności należnych Grupie BEST na koniec...

BIG InfoMonitor: Gwałtownie przybywa firm budowlanych niepłacących bankom i kontrahentom

15/05/2018
Produkcja budowlana rośnie w zawrotnym tempie, ale firm budowlanych niepłacących w terminie rat kredytów oraz faktur dostawców, przybywa równie szybko. W ciągu pół roku liczba niesolidnych dłużników zwiększyła się już o 7,5 tys. przedsiębiorstw, czyli o niemal jedną czwartą, podczas gdy rok wcześniej w bazach przybywały setki nowych dłużników. Suma...

KRD: Mikrofirmy przyjmują wszystkie zlecenia. Nawet te, za które nie dostaną pieniędzy

15/05/2018
Mikrofirmy nie weryfikują klientów, bo cieszą się z każdego zlecenia tak mocno, że nie zastanawiają się, czy w ogóle otrzymają za nie pieniądze. Małe firmy też nie sprawdzają, ale tłumaczą się niewielką liczbą pracowników. Jednocześnie jedne i drugie skarżą się, że zatory płatnicze to dla nich olbrzymi problem – wynika...

LeaseLink: Leasing na Allegro dla wszystkich

09/05/2018
Dzięki współpracy Allegro z LeaseLink przedsiębiorcy mogą wziąć zakupione na platformie produkty w leasing. Do tej pory największym zainteresowaniem wśród leasingobiorców cieszyła się elektronika, z telefonami, komputerami i sprzętem RTV/AGD na czele. Po dwóch miesiącach od startu, usługa staje się dostępna dla wszystkich podmiotów gospodarczych w Polsce, także niezarejestrowanych klientów...

KRD: Małomiasteczkowe długi wcale nie takie małe

08/05/2018
„Bycie miastowym zobowiązuje” – dlatego nawet pochodzący z najmniejszych polskich miasteczek zadłużają się na potęgę. Aż 27 % dłużników w bazie danych Krajowego Rejestru Długów stanowią mieszkańcy małych miast. To dużo, patrząc na fakt, że w miastach do 20 tys. mieszkańców mieszka jedynie 13% Polaków. Ich zadłużenie wynosi już 8,4...

BIG InfoMonitor: Winni ubezpieczycielom prawie 200 mln zł

07/05/2018
Prawie 200 mln zł wynoszą już długi Polaków z powodu nieopłaconych ubezpieczeń. Problem jest spory, bo średnia zaległość sięga 1760 zł, a liczba dłużników przekracza 113,5 tys. Wpisani do Rejestru BIG InfoMonitor mają głównie na sumieniu niezapłacone raty składek ubezpieczeń komunikacyjnych. Największe długi należą do mieszkańców Mazowsza, Śląska i Wielkopolski,...

Loando: Odroczona płatność – zakupy online na zeszyt?

07/05/2018
Blisko co dziesiąty Polak deklaruje, że kupuje online każdego dnia, a kolejne 14 proc. co najmniej raz w tygodniu. Dla 49 proc. e-klientów motywacją do zrobienia zakupów online jest dostępność różnych form płatności. Sklepy internetowe wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów coraz częściej udostępniają odroczoną płatność jako jeden ze sposobów zapłaty za...